Profil: Dorthe Thomsen er børnevenlig familiepsykolog specialiseret i angstbehandling af børn og unge. Dorthe bruger b.la. metakognitiv terapi og laver Cool Kids forløb. Dorthe er privatpraktiserende psykolog i Hovedgård, Horsens.
Ydelser hos Yin Branding: web, brand strategirådgivning, visuel brand identitet, grafisk design.

Folder

Visitkort

Logo

Web
Udfordringen
Da Dorthe begyndte at arbejde med Cool Kids programmet var hun en af de første i Danmark, men blev udfordret da programmet blev mere udbredt i Danmark, b.la. tilbyder flere kommuner gratis gruppeforløb for børn. Vi skulle derfor arbejde med, hvordan Dorthe kan differentiere sig fra de mange andre psykologer, som udbyder Cool Kids og kommunikere dette til hendes målgruppe; forældre med børn mellem 7-18 år.
Dorthes nuværende WordPress tema var outdated og ikke kompatibel med den nye version af WordPress. Derudover oplevede Dorthe mange serverproblemer de seneste par år, som blandt andet resulterede i en masse flaskehalse, b.la. at Google Analytics sporingskode ikke virkede. Så vi vidste ikke hvad der reelt set virkede på Dorthes side.
Til trods for at Dorthe havde arbejdet med SEO var hun ikke i top 100 på relevante søgeord. Vi kiggede derfor på indsatser, der kan forbedre hendes placering på Google.
Dorthes unikke brand
Vi kom frem til, at Dorthe differentiere sig fra kommunerne, da Dorthe tilbyder individuelle forløb målrettet det enkelte barn og dets forældre. Derudover har Dorthe en konkurrencemæssig fordel da klienterne ikke behøver at angive CPR-nummer og bliver ikke registrerede, hvilket mange forældre foretrækker, da de ikke vil have deres børn i “systemet”. Dorthe er også en af de første i Danmark der tilbyder forløbet og har derfor meget erfaring, hvilket er en fordel, hun kan bruge i sin kommunikation.
Resultat
Vi kom frem til, at jeg skulle nulstille hjemmesiden for at løse de mange serverproblemer samt få et nyt tema. Vi kunne dermed designe siden som Dorthe ønskede, og gøre den mere brugervenlig b.la. ved at sætte en kontaktformular ind, som Dorthe ikke har haft før samt mere Call to action. Ved at starte forfra fik vi muligheden for at forbedre SEO b.la. på Dorthes permalinks.
Foruden en helt ny hjemmeside, fik Dorthe sat Google Analytics sporingskode ind, gennemgang af relevante søgeord og hvordan de kan bruges til at gøre hendes hjemmeside mere SEO-venlig. Derudover fik Dorthe en Google My Business profil, så hun er nemmere at finde på Google.
Dorthe skulle også have en helt ny visuel brand identitet for at skabe en rød tråd i hendes grafiske materiale. Dertil fik hun logo, visitkort samt foldere og header til breve. Det grafiske materiale er inspireret af omgivelserne i Dorthe klinik, som ligger opad en skov. Dorthe fik en design manual og en logo-pakke, så hun ikke er i tvivl om hvordan hun bruger den nye grafiske identitet og det nye grafiske materiale i hendes markedsføring.
Gå til alle cases her.
Udtalelse fra Dorthe Thomsen
Bine har hjulpet mig med hjemmeside, visitkort, visuel identitet, folder og brevhoved skabelon. Under hele forløbet har hun været super god til at lytte til mine ønsker, og ud fra disse kommet med forslag, som har ramt lige i plet. Der er en meget fin sammenhæng mellem alle produkterne, både visuelt og tekstmæssigt. Jeg har fået meget mere, end jeg havde forventet, både med hensyn til de færdige produkter og til samarbejdet, som har været meget inspirerende og behageligt. Jeg kan varmt anbefale Bine.
Leave a Comment